Winda - Gdański Archipelag Kultury.

Zadaniem Klubu jest integracja wokół działań twórczych (teatr, muzyka, plastyka) ludzi w różnym wieku, o różnych doświadczeniach i drogach życiowych. Proponowane przez nas imprezy, zajęcia i projekty adresowane są do szerokiego wachlarza odbiorców, również osób niepełnosprawnych.


Winda - Gdański Archipelag Kultury jest organizatorem  m.in. następujących festiwali i przeglądów:

teatralnych:  Festiwal Sztuk Autorskich WINDOWISKO, Spotkania Trójmiejskich Teatrów Niezależnych

muzycznych: Gdańskie Noce Jazsowe, Wrzeszczańskie Dni Muzyki Organowej

  
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, podaj adres e-mail:

archiwum

archiwum

XIX Spotkania Trójmiejskich Teatrów Niezależnych


Data: 17-19 marca 2017 zł

XIX Spotkania Trójmiejskich Teatrów Niezależnych

17-19 marca 2017

miejsce: Winda – Gdański Archipelag Kultury, ul. Racławicka 17

(wejście od ul. Klonowicza) Gdańsk Wrzeszcz

 



Piątek 17 marca

12.00 Teatr Barnaby „Czerwony Kapturek” – STTNKI dla dzieci

17.00 Teatr Forum „Serenada z Diabłem”

18.00 Teatr Teatrans UG „Wyludniacz”

 

Sobota 18 marca

17.30  Teatrzyk Błękitnego Czasu (MDK Sopot) „ Co się stało z naszym czasem”

18.00  Teatr Pod Mostem „Ambaras”

19.00  Młode Impro

20.15  Grupa „W Kaczych Butach” (Centrum Kultury w Gdyni)

          „Umowa o arcydzieło”

 

Niedziela 19 marca

17.00 Grupa  Teatralna „Po Godzinach” „Kolejne dni życia z…”

18.00 „Zamysł Pana P”

20.00 Teatr Windy „Cayla”

 

bilety: piątek – wstęp bezpłatny

          sobota – 5 zł całość

          niedziela – 5 zł całość

Podczas wydarzenia będziemy kwestowali na rzecz Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku.

 

Opisy spektakli:

Teatr Barnaby – „Czerwony Kapturek” -  spektakl dla dzieci

Przedstawienie lalkowe stworzone w oryginalnej technice marionetkowej. Spektakl odgrywany na mobilnej scenie, marionetkami wyrzeźbionymi w drewnie lipowym i ubranymi w szyte na miarę kostiumy. Piękne piosenki, zawrotna akcja i doskonała oprawa muzyczna sprawią, że dzieci będą się doskonale bawić. Po spektaklu, mali widzowie będą mieć także możliwość spróbowania swoich sił aktorskich na scenie.

tekst: Jan Brzechwa
reżyseria, scenariusz i animacja: Marcin Marzec
muzyka: Michał Makulski
lalki: Krzysztof Szafraniec, Jan Pieczątkowski

 

Teatru Forum  –  „Serenada z Diabłem”

 Porządek kurnika zakłóca przyjście diabła, który ogłasza, że lisa nie będzie. Współistniejące i zżyte z lisem kurki odkrywają, że diabeł czuje się samotny i ma wobec nich niecny plan. Uświadamiają sobie, że aby temu przeciwdziałać muszą trzymać się razem. Komedia inspirowana jest „Serenadą” Sławomira Mrożka z 1976 roku. Scenariusz i reżyseria – Jan Orszulak Opieka artystyczna – dr Marzena Wojciechowska Fotografie – Michał Czapliński Występują: Brygida Charczun, Jan Czerkas, Irena Dobrowolska, Regina Jóźwik, Józefa Kamińska, Mirosława Korzeniecka, Zofia Łyszkowska, Regina Mikołajczuk, Anna Moczyńska, Grażyna Piechnik, Aurelia Polanowska, Urszula Szumełda, Anna Taranowska.

 

Teatr Teatrans UG –„Wyludniacz”

Jest to bardzo wyjątkowa sztuka oparta na klimatycznych opowiadaniach słynnego dramaturga Samuela Becketta. Za pomocą skrajnych emocji staramy się przedstawić zepsucie i gnicie młodych ludzi, których niszczą najróżniejsze problemy (głównie osadzone w psychice bohaterów). Pokazujemy chorobę wewnętrzną, która trawi każdego z nas gdzieś w głębi. Spektakl opiera się na ruchu i mowie ciała, używamy specyficznej muzyki, wprowadzając publiczność w swego rodzaju trans. Szukamy granic, by do nich się zbliżyć, lecz nigdy przekroczyć. Jako aktorzy, wprowadzamy się w stan silnych doznań, drażliwych emocji, wygrzebując z siebie najciemniejsze miejsca. Dlatego „Wyludniacz” za każdym razem wygląda inaczej – jest to żywa sztuka która ewoluuje zależnie od naszych nastrojów i doświadczeń, w którą wkładamy całe serce, a relacje między bohaterami na scenie powstają w sposób naturalny i niewymuszony, wypływają z emocji, które w sobie odnajdujemy. „Wyludniacz” jest historią o samotności, zagubieniu w świecie, niezrozumieniu. Szukaniu oparcia w ludziach, którzy sami go potrzebują, o wzajemnym opadaniu na dno i wspólnych desperacjach. Światło w ten dzisiejszy gnijący świat wnosi coś nieoczekiwanego, pojawia się, nikt nie wie dlaczego i skąd, najważniejszy jednak jest efekt – powraca blask, zdrowie i prostota.

Gramy praktycznie bez rekwizytów – wszystko, co osiągamy, co prawdziwe uczucia i relacje między ludźmi, które są wiarygodne dzięki naszym ciężkim próbom i morderczym warsztatom. Stajemy przed państwem nadzy – odziani jedynie w swoje zdolności aktorskie – i zapraszamy do świata, gdzie każdy człowiek jest wyludniony.

 

Teatrzyk Błękitnego Czasu (MDK Sopot) „ Co się stało z naszym czasem”

Teatrzyk Błękitnego Czasu istnieje w Sopocie od 10 lat. Działa w Młodzieżowym Domu Kultury w Sopocie. W tym czasie zrealizował blisko trzydzieści przedstawień prezentowanych na scenach trójmiejskich. Każdego roku pokazuje             swoje premierowe przedstawienia na scenach konkursowych w Gdańsku /Wojewódzki Konkurs Teatrów Szkolnych o          Nagrodę „Bursztynowej Maski”, w Wejherowie /Ogólnopolski Przegląd Małych Form Teatralnych im. Adama Luterka/, Sopocie /Sopockie Spotkania Teatralne/. W swojej dwunastoletniej historii zespoły Teatrzyku Błękitnego Czasu były laureatami nagród i wyróżnień na konkursach wojewódzkich i ogólnopolskich: Ogólnopolski Przegląd Małych Form Teatralnych im. Adama Luterka,  Ogólnopolski Festiwal Małych Form Teatralnych „Arlekinada” w Inowrocławiu, Brodnicka Uczta Teatralna.

„Co się stało z naszym czasem” to zainspirowana znaną książką Michaela Ende opowieść o świecie, w którym ludziom na ich własne życzenie zabrano należący do nich czas. W 2005 roku pierwszy zespół  Teatrzyku zmierzył się z tematyką zawartą w książce w zupełnie inny sposób. Nazwa TEATRZYK BŁEKITNEGO CZASU wzięła się od tytułu tamtego przedstawienia /”MOMO, CZYLI EPOKA BŁEKITNEGO CZASU”/. Występują: Monika Chybowska, Oliwia Gojżewska, Bogusława Przybyłowska, Marcelina Kowalewska, Zuzanna Buczel, Damian Chmielewski. Opiekunem zespołu i reżyserem przedstawienia jest: Krystyna Cyberska

 

Teatr Pod Mostem – „Ambaras”

Spektakl „Ambaras” to obyczajowa humorystyczna opowieść o życiu pensjonarek w latach 30-tych XX wieku. Bohaterkami są dziewczęta mieszkające w internacie, w którym panują surowe zasady wychowania i kształcenia oraz chłopcy z pobliskiego gimnazjum. Dziewczęta i chłopcy jednak poza spędzaniem czasu według szkolnego regulaminu mają swoje pasje i zainteresowania. Głownie pociąga ich tajemniczy świat spraw damsko-męskich, miłostek i tematów tabu. Chęć wzajemnych kontaktów pociąga za sobą lawinę humorystycznych zdarzeń, w którą dodatkowo zaangażowane są surowe nauczycielki i dobrotliwa kucharka. Cofnięcie się o 100 lat pozwala z dystansem popatrzeć na konwenanse, obyczaje i zasady savoir vivre, którym musiała się podporządkowywać młodzież oraz dorośli.

Autorka sztuki: Agnieszka Grewling-Stolc Tytuł sztuki: Ambaras Reżyserka: Agnieszka Grewling-Stolc Kostiumy: Regina Szeklicka

 

Grupa „W Kaczych Butach” - „Umowa o arcydzieło” – Centrum Kultury w Gdyni

Komedia o nieco pogubionych 30-latkach. W ich życiu właściwie wszystko gra, lecz ciągle czegoś brakuje. Miłości? Sensu? Glutenu? Zawieszeni między marzeniami a pracą w korporacji, ideałami romantycznej miłości a szarą codziennością. Ciągną swój wózek z nieustannym poczuciem uciekającego czasu. Zapraszamy na zaskakujący formalnie i treściowo spektakl spod pióra Szymona Jachimka, zrealizowany przez Magdalenę Bochan-Jachimek i jej grupę warsztatową „W Kaczych Butach”.

Tekst: Szymon Jachimek Reżyseria: Magdalena Bochan-Jachimek Kostiumy: Agnieszka Bartosz Asystentka reżyserki: Barbara Franczak-Kulig Dźwięk/Światło: Jarosław Barczewski

Obsada: Natalia: Angelika Felkner / Olga Staszewska ,Rafał: Patryk Kasprzak, Marta: Barbara Franczak-Kulig, Tadeo: Oskar Dębowski / Tomasz Waberski ,Ola: Ola Wróbel, Paulina: Maria Dorenda, Dyrektorka: Jagoda Białogrodzka / Agnieszka Tulin, Mama: Barbara Danowska / Maryla Wolska ,Aktorka: Edyta Górska, Aktor: Marek Głuszczak / Maciej Miłaszewski

 

„Zamysł pana P...”

„Zamysł pana P...” to jednoaktówka, mówiąca o uniwersalnych mechanizmach władzy i jej wpływie na ludzi pozostających w jej strukturach, jak<