Winda - Gdański Archipelag Kultury.

Zadaniem Klubu jest integracja wokół działań twórczych (teatr, muzyka, plastyka) ludzi w różnym wieku, o różnych doświadczeniach i drogach życiowych. Proponowane przez nas imprezy, zajęcia i projekty adresowane są do szerokiego wachlarza odbiorców, również osób niepełnosprawnych.


Winda - Gdański Archipelag Kultury jest organizatorem  m.in. następujących festiwali i przeglądów:

teatralnych:  Festiwal Sztuk Autorskich WINDOWISKO, Spotkania Trójmiejskich Teatrów Niezależnych

muzycznych: Gdańskie Noce Jazsowe, Wrzeszczańskie Dni Muzyki Organowej

  
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, podaj adres e-mail:

archiwum

archiwum

II Wrzeszczańskie Dni Muzyki Organowej


Data: 6 kwietnia 2013 zł

Nasz festiwal stawia przede wszystkim na promocję młodych, trójmiejskich, utalentowanych organistów, oraz na propagowanie kultury muzycznej w Gdańsku w czasie, gdy praktycznie inne tego typu zjawiska muzyczne nie mają miejsca.

 

 

Program festiwalu:

 

6 kwietnia 2013 – Kościół NMP Matki Kościoła i św. Katarzyny Szwedzkiej -                                                     

 ul. Marynarki Polskiej 149

godz: 20:00          Łukasz Wroński - organy

wstęp wolny

 

13 kwietnia 2013 – Kościół Kolegialny NSPJ - ul. ks. Zator-Przytockiego 3

godz: 20:00           Piotr Michna - organy

wstęp wolny

 

20 kwietnia 2013 –  Kościół Kolegialny NSPJ - ul. ks. Zator-Przytockiego 3

godz: 20:00            Błażej Musiałczyk - organy  

wstęp wolny

 

27 kwietnia 2013 – Kościół Matki Odkupiciela - ul. ks. Sobótki 20

godz: 20:00             Elżbieta Kulińska – organy  Mirosław Pachowicz - fagot

wstęp:10zł

 

Repertuar

Łukasz Wroński:

J.S.Bach - Passacaglia d-moll

F. Couperin - Fuga

J.S. Bach - Preludium i fuga a-moll

G.Frescobaldi - Toccata cromatica per l'elevazione

J.S. Bach - Partita diverse sopra " O Gott, du frommer Gott"

F. Mendelssohn Bartholdy - Fuga i finale z VI sonaty

G.F. Händel - Arrival of the Quenn of Sheba 

 

Piotr Michna:

F. Mendelssohn-Bartholdy –  III Sonata A-dur, op. 65

J. G. Rheinberger – 2 tria z op. 49.

J. Pachelbel – Aria Sebaldina z Hexachordum Apollinis

J. S. Bach – Fantazja G-dur BWV 57

J. G. Rheinberger – 3 tria z op. 49.

J. G. Rheinberger – Sonata “Pastoralna” G-dur, op. 88.

 

Błażej Musiałczyk:

J. S. Bach - Fantazja G - dur

J.G. Walther - Koncert h-moll

C. Saint - Saëns - Le Cygne - transkr. Aleksdr. Guillmant

D. Buxtehude - Ciacona in c

M. Sawa - Taneczne obrazki

 

Mirosław Pachowicz (fagot)/ Elżbieta Kulińska (organy)

J. S. Bach, Partita d-moll BWV 1013, w opr na fagot solo W. Watherhous’a

G. F. Tellemann, Sonata f-moll

A. Vivaldi Sonata B – dur

 

Informacje o muzykach:

 

Łukasz Wroński

Ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w Iławie w zakresie gry na skrzypcach i fortepianie, następnie Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w zakresie gry na organach.

W Akademii Muzycznej w Gdańsku studiował pod kierunkiem profesora Romana Peruckiego.Koncertował w takich miastach jak Iława, Mława, Miłomłyn, Olsztyn, Gdańsk. Brał udział w Ogólnopolskich przesłuchaniach uczniów Szkół Muzycznych II stopnia klasy organów w Częstochowie i w Jeleniej Górze. Uczestniczył w II Ogólnopolskim Seminarium "Muzyka organowa epoki romantyzmu", koncertował również w Kaliningradzie podczas III Międzynarodowego Letniego Festiwalu "Muzykalna Wiosna". Obecnie jest organistą kościoła św. Maksymiliana Kolbe na Suchaninie, gdzie pracuje już 6 rok.

 

Piotr Michna

Urodził się w 1982 roku w Kwidzynie. Naukę gry na organach rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II-go stopnia im. Fryderyka Chopina w Gdańsku-Wrzeszczu, w klasie prof. Romana Peruckiego. Następnie swoje umiejętności w zakresie gry na tym instrumencie doskonalił pod kierunkiem tego samego pedagoga w gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki, którą ukończył w roku 2010. Uczestniczył w wielu mistrzowskich kursach interpretacji muzyki organowej. Występuje jako solista i kameralista zarówno w kraju, jak i za granicą. Pełni funkcję organisty w Bazylice św. Mikołaja OO. Dominikanów w Gdańsku, gdzie gra na jednym z najsłynniejszych instrumentów barokowych w Polsce.

W czasach szkolnych i studenckich był prezentatorem organów Archikatedry w Oliwie.

Ponadto Piotr Michna to także poeta, laureat ogólnopolskich konkursów poetyckich. Swoje wiersze, utrzymane w dykcji poezji intelektualnej współczesnego klasycyzmu, publikował w almanachach oraz periodykach kulturalnych. W roku 2006 ogłosił tom wierszy „idąc śladem…” Poza tym jest głównym założycielem i prezesem Powiślańskiego Stowarzyszenia „URTHONA”, wraz z którym stara się upowszechniać kulturę wyższą, obecnie szczególnie muzyczną, organizując m.in. Powiślańskie Wieczory Organowo-Kameralne w Kwidzyńskiej Konkatedrze oraz działając na rzecz odbudowy organów znajdujących się w tej świątyni. Prócz muzyki i literatury pasjonują go filozofia i historia sztuki, jak również podróże po zapomnianych polskich prowincjach, gdzie magiczny oddech ciszy, intymny dialog z naturą oraz okruchy tamtejszych historii stanowią niezastąpioną inspirację dla jego sztuki.

 

Błażej Musiałczyk

Pochodzi z  Sieradza.  Naukę gry na organach rozpoczął w Salezjańskim Liceum Muzycznym w klasie Michała Olszewskiego.  W latach 2002-2004 studiował w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie organów prof. Piotra Grajtera i dr.hab. Radosława Marca. Naukę kontynuował w Akademii Muzycznej w Gdańsku pod kierunkiem  prof. Romana Peruckiego. W roku 2010 ukończył  Podyplomowe Studium Chórmistrzowskie w Bydgoszczy.

Umiejętności gry doskonalił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych przez wybitnych pedagogów  takich jak Olivier Latry, Peter van Dijk, Bruno Oberhammer, Wolfgang Deutsch, José Enrique Ayarra Jarne, Laroslav Tuma, Julian Gembalski oraz Pierre Pincemaille i Wolfgang Seifen ( improwizacja organowa).

Błażej Musiałczyk jest organistą Archikatedry w Gdańsku – Oliwie. Od roku 2010 prowadzi Chór Gdańskiego Seminarium Duchownego. Współpracuje z chórem Cantus w Gdyni.

Jest kierownikiem artystycznym  Festiwalu Muzyki Organowej w Tucholi.

Zajmuje się również działalnością pedagogiczną, prowadząc klasę organów  w Szkole Muzycznej II St. im. Fryderyka Chopina w Gdańsku – Wrzeszczu. W roku 2003 został laureatem III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Organowej w Rumi.

Płyta którą nagrał wraz z innymi trójmiejskimi organistami została nominowana do nagrody Fryderyka, a w ostatnim czasie otrzymała statut złotej płyty.

Koncertuje jako solista i kameralista.

 

Elżbieta Kulińska

Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat, w szkole muzycznej I stopnia w Starachowicach. W 1990 otrzymała dyplom ukończenia krakowskiego Liceum Muzycznego w klasie fortepianu i zwróciła swe zainteresowania w kierunku muzyki dawnej. W latach 1990-1995 studiowała na Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie klawesynu prof. Leszka Kędrackiego. Brała udział w kursach mistrzowskich w kraju i za granicą: 1991 i 1993 - kamień Pomorski; 1993 - Antwerpia (Jos van Immersel); 1994 - Warszawa (Kenneth Gilbert); 1994, 1995 i 1998 - Dartington International Summer School, Anglia (Colin Tilney).

 W 1996 otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki i odbyła studia podyplomowe w Norwegii na Uniwersytecie w Bergen, na wydziale muzycznym Griegakademiet, współpracując i koncertując ze studentami oraz profesorami katedry Muzyki Dawnej.

W 1997 rozpoczęła współpracę z gdańskim zespołem muzyki dawnej Cappella Gedanensis.

W 2001 ukończyła 4-letnie studium organistowskie w Pelplinie.

Jest klawesynistką, organistką, pianistką, akompaniatorką, specjalizuje się w realizacji basso continuo oraz w muzyce kameralnej - nie tylko barokowej. Współpracuje z wieloma muzykami, koncertuje w kraju i za granicą.

 

Mirosław Pachowicz

Ukończył Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. T. Szeligowskiego. W latach 2003 – 2008 podejmował studia  w Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku na Wydziale Instrumentalnym w klasie fagotu prof. zw. Wojciecha Orawca, które ukończył z wyróżnieniem. W ramach programu Socrates-Erasmus odbył roczne stypendium w Erasmushogeschool – Koninklijk Conservatorium w Brukseli w klasie fagotu prof. Luca Loubry.  Ponadto w latach 2004 – 2011 studiował na Wydziale Dyrygentury, Teorii muzyki i Kompozycji w specjalności teoria muzyki, których zwieńczeniem była w